Shanghai en laaste paar dagen Hong Kong - Reisverslag uit Sjanghai, China van Gina en Kevin - WaarBenJij.nu Shanghai en laaste paar dagen Hong Kong - Reisverslag uit Sjanghai, China van Gina en Kevin - WaarBenJij.nu

Shanghai en laaste paar dagen Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Gina en Kevin

30 Oktober 2014 | China, Sjanghai

Op dinsdag 21-10 vertrokken we naar Shanghai. We vlogen met een budget airline en dat was te merken ook. Kevin kon maar net met zijn benen recht vooruit zitten. Gelukkig was het maar een vlucht van twee uurtjes. Aangekomen in Shanghai zijn we met de Maglev trein naar de stad gegaan. De Maglev trein gaat 301 km/h dus dat was een waanzinnige ervaring. We verbleven in Shanghai bij Miles en Jules (vrienden van Julienne). We moesten met een taxi naar hun huis maar bij het station staan heel veel fake taxi's die veel te veel geld vragen en de meter niet aan doen. Gelukkig hadden we Miles aan de telefoon en die heeft ons ervoor gewaarschuwd om dat niet te doen. Miles is ons toen met David (hun privechauffeur) op komen halen bij het station. Het was erg druk op de weg dus in plaats van 20 minuten duurde het 45 minuten om bij het huis te komen. Wat overigens een mega groot huis is! Miles en Jules hebben een zoon van 14 (Ben) en een dochter van 13 (Amelia). Er verbleef ook nog een ander gezin; Steven, Julia, Teddy, Grace en Felix. We hebben de spullen thuis neergezet en zijn daarna uiteten geweest bij een steak house. Ze hebben drie elektrische scooters thuis staan en wij zijn toen met Miles en Jules op de elektrische scooters naar het restaurant gereden en de rest werd gebracht door de chauffeur. Woensdag zijn we met z'n tweetjes op de elektrische scooter naar de fake market geweest. Ze hebben daar alles wat je je maar kan bedenken en het lijkt allemaal zo goed als echt. Daarna zijn we naar Century Park geweest, een groot park met allemaal kleine meertjes waar je heerlijk kan wandelen en genieten van de rust midden in een grote stad. Thuis heerlijk beef bourguignon gegeten en 's avonds een filmpje gekeken. Donderdag naar het centrum van Shanghai geweest. We hebben geshopt, door de stad gewandeld en de skyline op de Bund bekeken. Ook weer een erg indrukwekkende skyline met mooie gebouwen. Ze zijn nog bezig met het bouwen van het tweede grootste gebouw van de wereld. 's Avonds heerlijk pizza gegeten. Vrijdag uitgeslapen en een chill ochtendje gehad. We zijn naar de Carrefour geweest welke mega mega groot was. We hebben daar een crepe gegeten en wat boodschapjes gedaan. 's Avonds zouden we eigenlijk een avondje uit met de volwassenen hebben maar dit ging helaas niet door omdat kleine Felix dit niet toestond(het was een heel vervelend mannetje haha). Wij zijn toen samen naar de stad gegaan en hebben daar heerlijk gegeten bij Lost Heaven. Daarna de skyline by night gezien en een kijkje genomen bij de longest bar in het Waldorf hotel. Snel daar weg gegaan want de prijzen waren mega hoog. We hebben toen een taxi genomen naar de barstraat van Shanghai maar het liep daar al een beetje op het einde. Deze straat bevind zich midden in een woonwijk en de muziek moet om 10uur al uit. Iedereen moet dan bij de kroegjes naar binnen. De kroegjes zijn daar erg klein dus normaal staat iedereen lekker op de straat te dansen maar hiervoor waren we dus helaas te laat. De eigenaar van de Australische pub hebben we om advies gevraagd voor een leuke en betaalbare club. Een van zijn barmannen heeft toen de naam van de club in het chinees opgeschreven zodat we dit aan de taxi chauffeur konden laten zien. Bijna geen van de Chinezen in Shanghai kan Engels dus dat maakt het lastig communiceren. We kwamen aan bij Club Maya en dit was een leuke club op de 5e verdieping. De chinezen in de club dansen niet maar staan allemaal aan een tafel met veel drank een bluf dobbelspel te spelen. In Club Maya hebben we drie Australische jongens ontmoet en hebben de avond met hun doorgebracht. We zijn ook nog naar een andere Club geweest waar het een stuk gezelliger was. We hebben een super leuke avond gehad. Zaterdag ochtend hebben we op de scooter door de krottenwijk van Shanghai gereden. Een erg groot contrast met waar Miles en Jules wonen want dat is een buurt waar alleen maar vrij staande villa's staan en wanneer je de grote weg oversteekt kom je in een achterbuurt terecht waar huisjes van golfplaten staan. 's Middags met z'n 11en naar de stad voor een tour op de motorbike met zijspan door de French concession. Was super gaaf en hebben mooie dingen gezien. 's Avonds met z'n allen uiteten geweest en daarna naar Circus Shanghai. Was een mooie show met veel 'wauw' en 'ooooh' elementen! Zondag wederom even bij de fake market geweest om wat souvenirs te kopen en daarna dumpling lunch gehad. We zijn daarna de Pearl Tower op geweest (263 meter hoog). Je hebt daar een glazen vloer waar je op kan staan dus vooral Kevin vond dat erg eng maar hij heeft er toch opgestaan! Thuis hebben we met z'n allen Pork en Chicken gegeten en lekker gekletst. Maandag vlogen we terug naar Hong Kong en dat was vooral voor Kevin een drama. Er waren helaas geen plaatsen meer vrij met extra beenruimte en het vliegtuig was nog krapper dan de heen vlucht. Kevin kon niet eens met zijn benen recht vooruit zitten maar paste er alleen tussen met zijn benen wijd. Tot overmaat van ramp hadden we ook nog eens 2uur vertraging toen we al in het vliegtuig zaten. 4,5 uur later eindelijk weer terug in Hong Kong en hebben we 'buy one get one main free' gegeten bij de Mexicaan. Dinsdag met Reinier, Evan, Nichola en John drankjes bij Tiffany's gedaan, daarna taco tuesday gegeten en de avond afgesloten met een potje pool. Woensdag met Reinier en John naar de horseraces geweest. Dat was een super belevenis! Een groot stadion wat helemaal vol was en iedereen kan wedden op paarden. We hadden de eerste twee races gewonnen maar in de volgende 4 races onze winst helaas weer verloren dus uiteindelijk weer keurig quitte gespeeld. Daarna naar club Dragon-i geweest met collega's van het bedrijf waar Julienne, Reinier en Nichola voor werken. Was een erg leuke avond met rijk vloeiende drank wat een latertje is geworden. Vandaag brak onze spullen aan het pakken en een hostel geboekt voor in Hanoi. We kijken heel erg uit naar het backpacken maar we gaan Hong Kong en vooral onze Hong Kong familie zeker missen! Vanavond gaan we nog een keer goed proosten voordat morgen het volgende avontuur begint...

Voor foto's zie het fotoalbum 'Shanghai' op facebook.

• 30 Oktober 2014 - 12:34

Wil Van Bochove:

dank jullie wel we zijn lekker met jullie meegereisd. Jongens wat beleven jullie veel daar kunnen jullie jaren op teren. Doen jullie AUB voorzichtig? Nog veel plezier dikke kus Oom Jaap Tante Wil.

• 30 Oktober 2014 - 16:22

Anton :

Wat een geweldige ervaring moet dat zijn om zo"n geweldige reis te [mogen] maken.
    Dat is iets waar je mischien lang op moet teren.
    Vooral de leuke dingen die jullie ondernemen en meemaken vind ik geweldig.
    En volgens mij valt het eten heel goed bij bij jullie.
    Ik lees dat heel vaak.
    Ik geloof dat je daar meer clubs gezien heb dan voetbalclubs in nederland.
    Geniet er nog maar lekker van.

Poot van opa en een dikke kus voor Gina.

Veel liefs van Opa.

• 30 Oktober 2014 - 18:18

Tamara:

Wat een fantastische verhalen
    Leuk dat ik jullie kan volgen.

• 30 Oktober 2014 - 21:19

Monique:

Wat een boffers zijn jullie zeg! En wat een prachtige verhalen! Dit kan niemand jullie meer afpakken.
    Ik geniet enorm van jullie verhalen! Ik wens jullie nog een fantastische reis toe! pas goed op elkaar! dikke kus

• 01 November 2014 - 19:07

Rob Meijer:

Het was weer leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Wij wensen jullie weer veel plezier!
    Groetjes de Meijertjes.

• 02 November 2014 - 19:55

Tim & Mila:

Wat super leuk om weer te lezen!! En wat fijn dat de stages leuk en leerzaam waren!! Ik ben benieuwd naar jullie backpack avontuur! Heel veel plezier xxxx